Nieuws
Altijd mee met
wetgeving
transport nieuws
duurzaam transport
verkeersveiligheid
de sector
jou
Download het TLV-magazine
Het TLV-magazine zit bomvol nuttige info, interessante ondernemers en boeiend sectornieuws. Wist je dat je als lid ons magazine gratis ontvangt?


Interview Transport Van Heyste
“Service, kwaliteit en flexibiliteit zijn veel belangrijker dan streven naar snelle groei”
TLV magazine sprak met Guy en Philippe Van Heyste
N.a.v. de Dag van de Vrachtwagenchauffeur was TLV magazine eind vorig jaar al eens te gast bij Transport Van Heyste uit Aalter. Het enthousiasme over dit initiatief, zowel bij de zaakvoerders als bij de chauffeurs, werkte aanstekelijk. TLV ging begin maart met plezier opnieuw langs bij dit trouw TLV-lid. We spraken er met Guy en Philippe Van Heyste, vertegenwoordigers van de derde generatie en zaakvoerders van dit prachtige familiebedrijf. Generatie vier wordt ondertussen volop klaargestoomd maar de huidige zaakvoerders denken nog lang niet aan stoppen.
Interview: Laura Peeraer en Jan Soenen
TLV magazine: Kunnen jullie het bedrijf in het kort voorstellen?
Guy Van Heyste: Onze grootvader is gestart in 1933. Dit was dan voornamelijk met butaangas voor Shell en dierenvervoer. Geleidelijk aan is onze vader ook in de zaak gekomen. Dit was dan ook nog verder met dierenvervoer, waarbij ze vee gingen ophalen om naar markten te brengen. Later kwam daar dan huifwagenvervoer bij vanuit Zeebrugge. Later, nog voor onze komst, zijn ze dan begonnen voor Hoyer, in de chemicaliën. Zo zijn we stilletjes aan in de tankwagens terechtgekomen. We hebben dan een opportuniteit gehad om in Aalst bij Amylum in de levensmiddelen te beginnen. Zo begon ons verhaal in de levensmiddelen. Intussen hebben we een vijftig opleggers, tweeënveertig trekkers en een eigen cleaningafdeling voor zowel onze eigen wagens als voor derden. Onze activiteiten zijn momenteel geënt op levensmiddelen.
Philippe en ik zijn de derde generatie en met onze kinderen is ondertussen de vierde generatie aan de slag in ons bedrijf.
TLV: Werken jullie ook met onderaannemers?
Philippe Van Heyste: We werken met geen vaste onderaannemers. Sporadisch gebeurt het wel eens dat collega-transporteurs helpen wanneer het te druk is.
TLV: Wat zijn de belangrijkste productgroepen?
GVH: In hoofdzaak zijn dit vruchtensappen, glucose en vloeibare suikers in isothermische tankwagens. Bij een retourvracht uit Zuid-Frankrijk kan dit ook wijn of melk zijn. Sporadisch vervoeren we ook oliën en vloeibare chocolade.
TLV: Mag je met het ganse wagenpark die verscheidenheid aan producten vervoeren?
GVH: Ja, maar je hebt altijd te maken met een lijst van toegelaten voorproducten die opgelegd wordt door de klanten. Uiteraard moet elke tankwagen na iedere lading gereinigd worden volgens de procedure die opgelegd wordt door de klant. Op basis van de voorgaande producten worden er na het spoelen ook een aantal testen gedaan. Bijvoorbeeld, bij allergenen doen we na het reinigen een allergeentest. Tankwagens worden ontsmet met stoom en koosjer-cleaning is ook mogelijk. Op die manier kunnen we een waarborg bieden dat de wagen proper gereinigd is.
PVH: Hiervoor leveren we de EFTCO-reinigingscertificaten af.
TLV: Dit gaat ongetwijfeld gepaard met heel wat administratie?
GVH: Inderdaad. Om de drie jaar worden er audits uitgevoerd, hetgeen drie dagen inhoudt en heel wat administratie met zich meebrengt. Aangezien het gaat om levensmiddelen is dit ook wel heel belangrijk. Het wordt ook gevraagd door de klanten.
TLV: Is het wagenpark aan het toenemen of blijft het stabiel?
PVH: Recent hebben we vijf tankwagens bijgekocht. Het is niet echt onze filosofie om snel te groeien. We groeien graag gestaag mee met de klanten. Op deze manier kunnen we blijvende service garanderen.
GVH: Service, kwaliteit en flexibiliteit is voor ons zeer belangrijk. Om die reden kiezen we voor een beheersbare groei.

TLV: Jullie spelen in een nichemarkt, met name levensmiddelen. Betekent dit dat jullie minder te lijden hadden onder de economische crisis?
GVH: Dit bleef relatief binnen de perken. We hebben de laatste jaren wel één en ander gehad. Zo was er in 2008 de financiële crisis, dan vijf jaar geleden corona en nu de oorlog in Oekraïne.
Er is altijd wel een terugval geweest, maar zeer binnen de perken.
TLV: Zitten jullie in een niche die serieus onderhevig is aan internationale concurrentie?
PVH: Die neemt toe. Dat zien we aan de talrijke buitenlandse voertuigen die in onze cleaningafdeling langskomen.
GVH: We zien ook dat de buitenlandse voertuigen ook wel meer tussen het kortere afstand werk zitten. Op de lange afstand was dit allang zo. Hierbij is het nog moeilijk om met Belgische chauffeurs te concurreren tegen de lage loonlanden.
TLV: Zorgt dit voor druk op de prijzen?
PVH: We ervaren dat de kwaliteit nog altijd blijft primeren. Om die reden kunnen we onze prijzen nog aanhouden. Als het tendertijd is, zijn het natuurlijk enkel de prijzen die spelen. Doch zien we ook klanten die nadien terugkomen omwille van de kwaliteit die we bieden. Overeenkomsten van twee jaar bieden werkzekerheid, maar het nadeel is dat je vastzit aan de vastgelegde prijs. De schommelingen in de dieselprijs zijn gedekt via de dieselclausule. Forse loonindexeringen bijvoorbeeld zijn natuurlijk een pak moeilijker om te slikken.
TLV: Jullie betrekken sinds 2019 zeer moderne bedrijfsgebouwen in Aalter met onder meer heel wat voorzieningen voor chauffeurs van binnen en buiten de onderneming. Wat was de achtergrond van deze beslissing?
PVH: We zijn naar Aalter gekomen omdat de vestiging in Knesselare te klein werd. In Aalter kunnen we ook veel makkelijker werken aan het onderhoud van onze wagens, want we doen ook alles zelf in de garage. Nu hebben we ook uitgebreide faciliteiten voor chauffeurs, zoals douches, waar dit in Knesselare eerder beperkt was. We hebben serieus ingezet op die faciliteiten voor de chauffeurs en dit wordt ook enorm geapprecieerd.
GVH: Deze faciliteiten zijn ook toegankelijk voor de chauffeurs die bij ons komen cleanen. Ze moeten hiervoor niet betalen, maar we verwachten natuurlijk wel dat alles proper wordt achtergelaten na gebruik.
PVH: Er wordt door de chauffeurs in zekere zin ook een sociale controle uitgevoerd. Zo gaan ze kijken of alles proper is, hetgeen ook wel werkt want het wordt onderhouden. We vinden de situatie naast de weg schrijnend en op deze manier kunnen chauffeurs zich bij ons op een veilige en propere manier stallen. Wat het personeelsverloop betreft, hebben wij chauffeurs die al vijfentwintig jaar in dienst zijn. Tachtig procent van onze chauffeurs werken ook al langer dan tien jaar bij ons. We zien dus weinig personeelsverloop en krijgen op vandaag ook vaak spontane sollicitaties, hetgeen ik ook heel tof vind. Zo weet je eigenlijk ook dat de chauffeurs die bij ons werken tevreden zijn aangezien zij positief over ons als werkgever vertellen.
GVH: Het feit dat we weinig personeelsverloop kennen, heeft ook een positieve impact op onze kwaliteit. Een vaste equipe van chauffeurs is voor onze klanten ook een zegen. Op deze manier kennen de chauffeurs bijvoorbeeld de procedures van onze klanten en weten de klanten ook dat de chauffeurs hun werk goed doen.
TLV: Wat is jullie persoonlijke opvatting over het chauffeurstekort en de oorzaken hiervan?
GVH: Het wordt niet meer aantrekkelijk geprofileerd.
PVH: De parkings langs de weg zijn ook niet meer uitnodigend. De mentaliteit en collegialiteit zijn ook niet meer zoals vroeger.
GVH: Inderdaad, de parkings zijn een groot probleem. Waar je vroeger bijvoorbeeld nog proper kon douchen en makkelijk een veilige plaats had, moet je nu al vanaf de namiddag stressen of je ’s avonds wel plek gaat hebben om te kunnen staan. Er zijn ook al zo weinig parkings en dan worden chauffeurs bij laad- en losadressen ook nog vaak onheus behandeld. Zo zijn er bijna geen klanten meer die toelaten dat de chauffeur ’s avonds blijft staan op de parking.
PVH: Zo zien we ook dat chauffeurs des te tevredener zijn dat ze hier wel mogen en kunnen blijven staan.
TLV: Hoe zien jullie de toekomst op het vlak van energietransitie?
GVH: We ervaren de druk vanuit klanten om in te zetten op CO2-reductie. In ons werk is het elektrisch verhaal voorlopig moeilijker aangezien we grotere afstanden doen. We zijn wel aan het testen met HVO 100 en biodiesel. We zetten bovendien in op minder dieselverbruik. Zelf zien wij de oplaadcapaciteiten voor elektrische trucks vandaag nog niet als voldoende om in te zetten op elektrische trucks voor langere afstand. De routes en het soort werk maakt het voor ons momenteel moeilijk. Ook het gebruik van de compressor en hydraulische pompen hebben een impact op de actieradius.
We kunnen wel zelf energie opwekken want er liggen 300 zonnepanelen op onze site. We zijn enorm bezig met duurzaamheid maar het moet werkbaar en betaalbaar blijven.

Lobbywerk TLV met resultaat
Verplichtingen uit Postwet uitgesteld
Op 1 april 2025 treedt normaal gezien een nieuwe fase in de verplichtingen uit de postwet in werking, met name deze van de definitieve tijdsregistratie.
Tot en met 31 maart 2025 geldt het voorlopige systeem van tijdsregistratie, waarbij de werkgever of pakketbezorger op voorhand via de Belparcel website zijn pakketdistributietijd aangeeft. Ondernemingen die de gevraagde informatie in hun eigen systemen hebben, mogen voorlopig deze systemen gebruiken.
De inspectie hanteert ook een gedoogperiode tot eind maart 2025 voor dit voorlopig systeem, tenzij er sprake zou zijn van fraude.
Vanaf 1 april 2025 zou het definitieve systeem van de tijdsregistratie in werking moeten treden, waarbij de registratie in real time zou moeten gebeuren.
Uitstel
Recentelijk communiceerde de RSZ dat het definitieve systeem van tijdsregistratie voorlopig wordt uitgesteld tot minstens november 2025. De regering in lopende zaken kon enkele belangrijke beslissingen in dit dossier niet nemen, waardoor beslist is tot dit uitstel.
Concreet betekent dit, volgens de huidige stand van de wetgeving, dat er vanaf 1 april 2025 (voorlopig) geen registratie van de pakketdistributietijd moet gebeuren.
Hetzelfde geldt voor de ketenaangifte. Iedere onderneming zou haar keten van onderaannemers via de Belparcel website moeten registeren. Maar omdat ook hier enkele beslissingen niet konden worden genomen, is ook deze verplichting uitgesteld voor dezelfde periode.
Lobbywerk TLV levert resultaat op!
In het regeerakkoord is daarenboven opgenomen dat de arbeidsomstandigheden van de pakjesbezorgers zullen geëvalueerd worden en dat de overbodige regels zullen geschrapt worden waar andere wetgeving al van toepassing is. De administratieve lasten zullen beperkt worden.
De lobby-inspanningen van TLV bij de formateur hebben al een eerste stap in de goede richting teweeggebracht. Zodra het bevoegde kabinet is samengesteld, kan TLV de gesprekken opstarten om de wetgeving aan te passen en de administratieve rompslomp te verminderen.

Edito | Een ondernemersvriendelijk regeerakkoord
In ons vorige edito deden we nog een oproep aan de federale onderhandelaars om werk te maken van die regeringsvorming. Ondernemers hebben immers nood aan een beleid, niet aan eindeloos getouwtrek.
Ondertussen is het federale regeerakkoord (eindelijk) een feit! En we zijn voorzichtig positief. In vergelijking met vorige federale regeerakkoorden kan dit akkoord het predicaat ‘ondernemersvriendelijk’ dragen. De overeenkomst vertrekt vanuit de huidige economische situatie: een vertraagde economie, afkoelende arbeidsmarkt en stijging van het aantal faillissementen. Tegenover die achtergrond beschrijft het regeerakkoord heel wat structurele hervormingen, die tot 2/3 van de totale inspanningen moeten uitmaken.
Specifiek voor de transportsector bevat het regeerakkoord twee positieve elementen: behoud van de professionele diesel en een vereenvoudiging van administratieve verplichtingen die voortvloeien uit de postwet.
Daarnaast zijn er heel wat sociaalrechtelijke maatregelen opgenomen zoals meer mogelijkheid tot flexibilisering, administratieve vereenvoudiging, meer efficiëntie… Allemaal maatregelen die de kmo-werkgever ten goede zouden moeten komen.
Uiteraard is het regeerakkoord niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Enkele van de maatregelen doen de wenkbrauwen fronsen en zullen sowieso kostenverhogend werken. Denk daarbij maar aan de extra verplichtingen voor werkgevers bij langdurig zieken en de verplichting om op termijn een aanvullend pensioen van 3% te voorzien.
Ook de afschaffing van de vrijstelling op de meerwaarde van bedrijfsvoertuigen is een maatregel die vervoerders pijn kan doen.
Uiteraard is the proof of the pudding in the eating. We zullen moeten zien hoe deze regeerploeg het regeerakkoord zal omzetten in wetgeving en welke prioriteiten ze zullen leggen. Een 200 pagina’s tellend akkoord zet je immers niet in 1-2-3 allemaal om in wetgeving.
We houden de vinger aan de pols, zullen met de bevoegde ministers en kabinetten overleggen en proberen bijsturen waar nodig.
Evy Van Der Paelt
Adjunct-Directeur

Aan het werk! Het regeerakkoord toegelicht
Op 31 januari 2025 werd een federaal regeerakkoord afgesloten. Het akkoord werd onderhandeld, rekening houdend met de huidige economische realiteit. 2/3 van de te leveren budgettaire inspanningen zijn structurele inspanningen, de overige 1/3 zijn allerhande maatregelen om het budget op orde te krijgen.
Het regeerakkoord is nog geen concrete wetgeving. Het te volgen beleid wordt geschetst, soms nog in grote lijnen, andere elementen zijn al gedetailleerder uitgewerkt. Er zijn nog heel wat wetgevende initiatieven nodig om alle opgesomde maatregelen effectief in werking te laten treden. De komende maanden zullen we hoogstwaarschijnlijk op regelmatige basis terugkomen op één of meerdere elementen uit het regeerakkoord.
Arbeidsmarkt
We sommen alvast enkele belangrijke elementen voor je op.
Een belangrijk luik heeft betrekking op arbeidsmarktmaatregelen. Hierin zijn onder andere volgende maatregelen voorzien:
- Een beperking van de werkloosheidsuitkering in de tijd;
- Een modernisering van het arbeidsrecht, waaronder versoepelingen in het kader van deeltijdse arbeid, met de nodige aandacht voor een goede work-life balans
voor de medewerker; - Optrekken van de grens voor studentenarbeid tot 650 uur;
- De invoering van een uniforme en flexibele overurenregeling met 180 fiscaalvriendelijke overuren;
- Daarnaast de creatie van een systeem van 360 vrijwillige overuren, waarvan er 240 zonder overloon kunnen gepresteerd worden;
- De invoering van flexijobs in alle sectoren.
Over de automatische indexering en de loonnormwet is het regeerakkoord kort: beide systemen blijven behouden. De sociale partners moeten een advies uitbrengen over de hervorming hiervan.
De rol van de sociale partners komt op verschillende plaatsen in het regeerakkoord terug: voor heel wat aspecten wordt de sociale partners om advies of input gevraagd.
Langdurig zieken
Het regeerakkoord wijdt ook een volledig hoofdstuk aan de re-integratie van langdurig zieken. Daarbij worden zowel de werkgever, de werknemer, de artsen, de ziekenfondsen en regionale bemiddelingsdiensten betrokken. Doel: alle partijen stimuleren om samen te werken zodat zieken sneller geïntegreerd kunnen worden op de arbeidsmarkt. Sanctionering is voorzien voor die partijen die geen medewerking verlenen.
Ook op fiscaal vlak voorziet het akkoord heel wat maatregelen, die er onder meer op gericht zijn om het verschil tussen werken en niet werken te verhogen. De regering neemt zich ook voor om gedurende de gehele legislatuur kleinere taksen af te schaffen en administratieve formaliteiten te schrappen of bij te sturen. Daarnaast wil ze verschillende kleinere uitzonderingen en vrijstellingen afschaffen. Zo dreigt de fiscale vrijstelling voor meerwaarden op bedrijfsvoertuigen te worden afgeschaft.
TLV is wel tevreden dat de noodzakelijke professionele diesel niet wordt afschaft maar dat een competitief voordeel zal worden behouden dat voldoende groot is ten aanzien van Frankrijk en de andere buurlanden. Het is onacceptabel om de bestaande (fossiele) energiebronnen zoals diesel nu fors duurder te maken zolang de zero-emissie alternatieven nog niet economisch concurrentieel zijn. Het is ook positief dat er een tijdelijke verhoogde aftrek zal worden ingevoerd voor elektrische bestelwagens en vrachtwagens.
Ook op pensioenvlak heeft deze regering de ambitie om voor het wettelijk pensioen het verschil tussen beroepsactieven en niet-actieven te vergroten, door de invoering van een bonus/malus systeem. Ook het aantal gelijkgestelde periodes zullen worden verminderd.
Op gebied van de extralegale pensioenen wordt ingeschreven dat de minimumbijdragen tegen 2023 3% zou moeten bedragen. Deze maatregel stelt de sectoren wel voor uitdagingen. Momenteel bedraagt het aanvullend pensioen (all-in) zowel in PC 140.03 als in PC 226 0,92% Deze maatregel zal dus kostprijsverhogend zijn voor de ondernemingen.
Het volledige regeerakkoord bedraagt bijna 200 pagina’s. Het is dan ook onmogelijk om alle maatregelen die van belang zijn voor ondernemers op te sommen.
Wil je graag nog meer weten over het regeerakkoord? Log in op het Helpcenter en bekijk het webinar.

Cybersecurity in je bedrijf
Wacht niet tot het te laat is
In 2023 werden zeker twintig expediteurs opgelicht in een miljoenenfraude die de Belgische logistiek wekenlang ontregelde. Zijn je bedrijf en medewerkers beschermd tegen de talloze cyberaanvallen in de transportsector? TLV-leden kunnen gratis deelnemen aan cybersecuritytraining voor werknemers en een baselinescan voor de onderneming.
Cyberdreigingen vormen een actueel en groeiend risico voor de transportsector. Nog te vaak denken ondernemingen dat zij door de mazen van het net zullen glippen.
Ze overschatten hun cyberveiligheidsbeleid of geloven dat hun vaste IT-partner zorgt voor een adequaat cybersecuritybeleid. Met de NIS2-regulering en de European Cybersecurity Act zullen meer en meer Vlaamse ondernemingen (en hun leveranciers) verplicht worden om aan strikte algemeen aanvaarde beveiligingsprincipes te voldoen.
Transport en Logistiek Vlaanderen is daarom in samenwerking met Unizo een partnerschap aangegaan met Lupasafe, winnaar van de Mastercard Strive Award voor bescherming van kleine bedrijven. Samen willen we jouw bedrijf proactief beveiligen tegen cyberaanvallen.
Wat is uw risico?
Maar liefst 40% van de bedrijven heeft het afgelopen jaar een cyberincident gehad. 90% van de inbreuken begint met menselijke fouten. Wat betekenen deze risico-inbreuken voor jouw bedrijf? Cybercriminelen zetten een combinatie van strategieën in.
- Ransomware-aanvallen: Kan jouw bedrijf blijven draaien als criminelen jouw planning- en route-optimalisatiesoftware blokkeren?
- GPS-spoofing: Wat als hackers jouw vrachtwagens omleiden? Hoe beschermt je jezelf zich tegen vertragingen en diefstal?
- Datalekken: Weet je zeker dat gevoelige klant- en vrachtinformatie veilig is?
- Phishing: Zouden jouw chauffeurs en medewerkers een valse e-mail van een nep-partner herkennen? Of een verzoek om betaling van een nepleverancier?
- Kwetsbaarheden in slimme apparaten: Zijn de mobiele telefoons van jouw chauffeurs, de boordcomputers en telematicasystemen in jouw voertuigen goed beveiligd tegen hackers?
Neem vandaag nog actie!
Dankzij TLV en Unizo krijg je als lid van onze organisatie drie maanden gratis toegang tot de online cybersecuritytraining van Lupasafe.
In korte, gerichte modules leer je hoe je jouw bedrijf beschermt tegen de grootste cyberdreigingen:
- Herken phishingaanvallen;
- Ga veilig om met mobiele apparaten;
- Bescherm jouw bedrijf tegen ransomware.
Jouw deelname loopt automatisch af na drie maanden en je maakt geen kosten. Je ontvangt maandelijks rapporten over jouw voortgang, zwakke plekken en potentiële risico’s.
Binnen dit aanbod helpt Lupasafe je ook eenvoudig te voldoen aan bestaande wet- en regelgeving. Met de NIS2-richtlijn en GDPR-wetgeving is het beheren van digitale risico’s geen keuze meer, maar een must. Lupasafe brengt kwetsbaarheden in kaart op het gebied van technologie (cloud, netwerk- en e-mailbeveiliging, routers, websites), medewerkers (training, phishing-tests, gelekte gegevens) en bedrijfsprocessen. De rapporten tonen aan waar je al goed scoort en waar verbetering nodig is.
Exclusieve doorlopende korting
Voor leden van TLV is er ook een exclusieve korting wanneer je Lupasafe blijft gebruiken na de gratis periode van drie maanden. Wanneer je je aanmeldt binnen een maand na het einde van de gratis periode ontvang je 25% korting op een jaarabonnement. Tot slot kunnen de ethische hackers en experts van Lupasafe je begeleiden tijdens de proefperiode en daarna. Ze helpen bij de implementatie, geven persoonlijk advies en bieden ondersteuning bij al jouw vragen.
Ben je klaar voor de toekomst?
Wacht niet tot het te laat is. Neem vandaag nog contact op met TLV en meld je aan voor de gratis proefperiode. Liever eerst meer weten? TLV organiseert binnenkort samen met Lupasafe een webinar waarin we meer uitleggen over dit project. Leden ontvangen hiervoor een uitnodiging via e-mail.

Edito | Speeltijd is al lang voorbij!
We zijn ondertussen een maand ver in het nieuwe jaar. In onze decembereditie blikten we terug op 2024. Nu is het tijd om vooruit te kijken naar 2025. Bij het schrijven van deze bijdrage hebben we nog steeds geen federale regering. Al negen maanden lang geen gesprekspartner en dat in tijden waarin ondernemingen nood hebben aan een daadkrachtig beleid. De uitdagingen waar onze transportondernemingen voor staan, zijn groot: de zware belastingdruk in België, de hoge loonkost waardoor concurreren met onze buurlanden alsmaar moeilijker wordt, tekort aan geschikt personeel, almaar meer verplichtingen vanuit Europa, e-facturatie … de opsomming lijkt wel eindeloos. Tel daarbij nog de huidige en toekomstige geopolitieke onzekerheden…
Onze ondernemingen hebben geen boodschap aan eindeloos gekibbel tussen politieke partijen. Ze hebben nood aan een regering die daadkrachtig is en een beleid uittekent dat ondernemingen en kmo’s ondersteunt bij datgene waarvoor ze werden opgericht: ondernemen.
In 2024 werd een triest record gevestigd in de faillissementscijfers bij transportondernemingen. Enkel een regering die opkomt voor ondernemingen in eigen land kan het tij keren. Dus bij deze een oproep aan de politiek: laat het vooruit gaan!
Maar laat er ook positief nieuws zijn: de dag van de vrachtwagenchauffeur was een groot succes! Hoewel elke dag een dag van de vrachtwagenchauffeur zou moeten zijn, doet het deugd voor de chauffeurs dat hun harde werk publiekelijk erkend wordt!
Tijdens onze nieuwjaarsreceptie hoorden we bovendien positieve geluiden bij enkele vervoerders. Qua transportvolumes ziet het er voorlopig goed uit. Nu de prijs nog…

Wie is TLV?
Heb je nog vragen over de sector of onze diensten en producten? Bel ons, stuur een mailtje of maak een afspraak via de kalender. We helpen je graag verder!